مشاوره قبل از ازدواج در کلینیک مشاوره دکتر ـناهیتا مصطفی زاده

مشاوره پیش از ازدواج:

مشاوره پیش از ازدواج می‌ تواند به زوج ها کمک کند تا روابط خود را قبل از ازدواج بهبود بخشند. شما تشویق می‌ شوید که در مورد موضوعات مختلف صحبت كنيد، موضوعاتی مانند:
* امور مالی
* ارتباط بین زوج‌ها
* ارزش، نگرش و باورها
* نقش‌ها در ازدواج
* محبت و رابطه جنسی
* میل به بچه دار شدن
* روابط خانوادگی
* تصمیم گیری
* مقابله با خشم
* میزان شناخت یکدیگر

مشاوره پیش از ازدواج راهی برای کار کردن روی ازدواج شما قبل از شروع آن است!

یک مشاور قبل از ازدواج اغلب به عنوان تسهیل‌ کننده برای مکالماتی عمل می‌ کند که قبل از ازدواج مهم است. آن‌ها از شما سوالات مربوط به قبل از ازدواج می‌پرسند و به شما کمک می‌کنند تا در مورد موضوعات مهم به اجماع یا تفاهم برسید.

هفت بحث حیاتی قبل از ازدواج

قبل از ازدواج همچنین می‌توانید سوالاتی را از همسر آینده خود بپرسید.
۱. معنای تعهد ازدواج
چرا می‌خواهید با هم ازدواج کنید؟
اعتقاد خود را در مورد ازدواج بیان کنید و بگویید که به نظرتان چگونه به زندگی شما کمک می‌کند. فکر می‌کنید کدام رفتارها در ازدواج شما ممنوع است و در مورد اینکه چگونه مایل به مراقبت و احترام به تعهد خود هستید بحث کنید.
۲. اهداف و آرزوهای فردی و ترکیبی شما
در مورد اهداف زندگی که برای شما مهم است بحث کنید. استراتژی‌های خود را برای کوتاه‌مدت و بلندمدت به وضوح ترسیم کنید.
اهداف شغلی، اجتماعی و خانوادگی بیشتر به چه معناست؟ آنچه را که هر دوی شما فکر می‌کنید برنامه‌ ریزی و فداکاری برای رسیدن به آن‌ها ضروری است را در نظر بگیرید.
۳. انتظارات از رابطه
اغلب زوج‌ها متوجه نمی‌شوند که تصورات و انتظارات آن‌ها در مورد رضایت کلی زناشویی چقدر متفاوت است. در مورد چگونگی حمایت کردن و حمایت شدن صحبت کنید.
با هم بودن و تنهایی چقدر شما را راحت می‌کند؟
آیا مایلید به توافقات مربوط به زمان اختصاص داده شده برای کار، تفریح و صمیمیت احترام بگذارید؟ سرگرمی‌های شخصی، دوستی‌ها و زمان خانوادگی چقدر در زندگی روزمره شما مهم خواهد بود؟
۴. ایده‌های شما در مورد تنظیم خانواده یا ترکیب خانواده
اینکه چگونه و چه زمانی تشکیل خانواده می‌دهید، بحث مهمی قبل از ازدواج است. مطمئن شوید که در مورد تمایل خود به داشتن و تربیت فرزندان همسو هستید. دوست دارید چند فرزند داشته باشید؟ چگونه با چالش‌ ها احتمالی در تحقق آن مقابله خواهید کرد؟ چگونه با فرزند پروری رفتار خواهید کرد؟ آیا تا زمانی که هر دو آماده باشید اقدامات پیشگیرانه انجام خواهید داد؟ در مورد فلسفه‌ها، ارزش ها و اقدامات انضباطی تربیت کودک که برای شما مهم هستند، آشکارا بحث کنید.
۵. تصورات و انتظارات شما در مورد مسائل مالی
سیستمی برای بررسی مالی و پاسخگویی ایجاد کنید. درباره تاریخچه پول خود صادقانه صحبت کنید و شرایط فعلی را آشکارا به اشتراک بگذارید. به تفاوت حقوق بین خود و احساساتتان در مورد آن توجه کنید. همچنین، با رشد خانواده به انتظارات خود در مورد نان‌آور و سبک زندگی نگاه کنید. به طور جدی نحوه مدیریت صورت حساب‌ ها، بدهی‌ های شخصی و ترکیبی، اعتبارات، مالیات‌ ها و پس انداز را در نظر بگیرید.
۶. زندگی در خانه و نظم زندگی
در مورد اینکه چگونه زندگی مشترک خود را تصور می‌کنید بحث کنید. آیا در نزدیکی خانواده زندگی خواهید کرد یا امیدوارید
در جای دیگری زندگی کنید؟ بحث کنید که آیا مالکیت خانه یا زندگی در مکان‌های اجتماعی – اقتصادی خاصی برای شما مهم است یا خیر.
آیا هدف شما بازآفرینی سبک زندگی در دوران کودکی است یا ساختن یک زندگی کاملاً متفاوت در خانه؟ همچنین در نظر بگیرید که چگونه ممکن است انتظار داشته باشید که نیازهای والدین سالخورده شما در زندگی مشترک شما نقش داشته باشد.
۷. برنامه شما برای حل ثمربخش تعارض‌ها
ادغام زندگی شما بدون شک در ابتدا و در طول زندگی مشترک شما منجر به تعارضاتی خواهد شد. بسیار مهم است که قبل از اینکه نیت بد یا تحقیر به وجود بیاید متعهد به رسیدگی به اختلافات و روابط خود باشید. بحث کنید که چگونه با تحمل بیشتر، جدل کمتری خواهید داشت.